måndag 30 oktober 2017

Pappas pojke av Emelie Schepp


Har ni inte läst dessa böcker av Emelie Schepp så har ni missat något. Jag är avundsjuk på dem som har dem kvar att läsa. Jag slukar böckerna och redan från sida 1 är man fast och man vill bara läsa.
Jag tycker om Jana som är åklagare men har en väldigt speciell bakgrund som hon får dras med i det dolda. Hon tar lagen i egna händer om man säger så.
I denna bok försvinner ett barn mitt i ett samtal han har med sin pappa. Jakten på barnet fortskrider och Jana slits mellan utredningen och sina egna privata problem som absolut inte får uppdagas i det yrke hon har.
Önskar nästa bok var ute så jag kunde få fortsätta läsa.

En varm sommarkväll ringer en sexårig pojke till sin pappa. Skräckslagen berättar han att någon har tagit sig in i familjens hus i Norrköping. Det är det sista som hörs från pojken innan han försvinner spårlöst.

Åklagare Jana Berzelius leder förundersökningen av det komplicerade fallet. Tillsammans med kriminalkommissarie Henrik Levin och kriminalinspektör Mia Bolander försöker hon ta reda på vad som ligger bakom försvinnandet. Och ju närmare sanningen de kommer, desto mer personlig blir utredningen för Jana.Hon inser att det är bråttom, mycket bråttom, att hitta pojken.Samtidigt begär den skoningslöse Danilo Peña att Jana ska besöka honom i häktet. När hon till slut går med på att träffa honom kastas hon in i en fruktansvärd kamp på liv och död, där allt sätts på spel och ingen går säker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar