onsdag 24 maj 2017

Tiggaren av Sofie Sarenbrant


Det här är den femte boken om kriminalinspektör Emma Sköld.
En bok som jag inte lockades av direkt när jag titta på den men sen vet jag att Sofies böcker är spännande och man rycks med direkt. Dessutom så är det fortsättningen på en serie som jag gärna vill veta hur det går. Men som alltid när det har gått en tid sedan man läste senaste boken så glömmer man lätt handlingen. Men jag kom snabbt in i handlingen och jag rycktes med. Boken var bättre än jag trodde men det hade jag på känn som sagt :) Sofie håller tempot uppe.

Minnesstunden är känslosam. En ung kvinna är död, under ofattbara omständigheter. Men i bakgrunden befinner sig en person som intensivt betraktar de sörjande, mån om att själv inte bli sedd.

Samtidigt faller Stockholms tiggare offer för vad som verkar vara en psykopatisk seriemördare. Polisen famlar i mörkret, och den enda personen som kan stoppa morden måste göra allt för att stanna i det fördolda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar