tisdag 31 januari 2017

Änglarna dansar i gryningen av Camilla Davidsson


Den tredje och sista boken om Emma. Äntligen fick jag läsa den sista boken för att se hur det skulle gå för Emma. Jag tyckte verkligen om första boken medans andra boken inte var så bra enligt mig. Så jag undrade hur det här skulle sluta. Men jag är väldigt nöjd med sista boken. Jag tycker det blev väldigt bra även om det var en hel del sorg men också bra saker som hände.
Det var ingen historia jag hade gissat mig till och allt går inte alltid som man tror.
En bra avslutning men känns alltid lite tomt när en serie är slut.

Med ett omtumlande år bakom sig har Emma valt att tillbringa sommaren på Fårö för att i lugn och ro fundera igenom sitt liv och sina val. Men ett oväntat besked får henne att lämna ön och återuppta förhållandet med fondmäklaren Alex.

Hemkomsten blir dock allt annat än enkel och när Emma blir erbjuden att hälsa på väninnan Harriet på hennes hotell på Mallorca tar hon genast chansen. Men kan en kort vistelse i natursköna Deià verkligen hjälpa henne att fatta de beslut som krävs för att finna mening och lycka i tillvaron? Eller är resan en flykt bort från de val hon behöver göra för att bli lycklig på sikt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar