onsdag 28 september 2016

Bucketlist av Katrin Zytomierska


Jag blev något förvånad när jag fick veta att Katrin Zytomierska hade skrivit en roman. Kändes lite otippat. Men sen läste jag både bra och dålig kritik om boken. Blev såklart nyfiken för man vet aldrig vad som händer när Katrin är i farten :) Hon är ju mästare på att skapa debatt.
Fick höra att boken är rätt grov i sitt språk men det var inget jag reagera så mycket på.
Men man funderar såklart på hur mycket av handlingen som utgår från henne själv i vissa lägen.
Kan ju ärligt säga att jag sträckläste boken men det är inte en bok som jag kommer att lägga på minnet. En helt OK debutroman.

MILA är en hårt arbetande tvåbarnsmamma, nyligen separerad från sin sambo Peder. Karriären kunde inte gå bättre, hennes egen dietbar är på väg att lanseras internationellt och ekonomin blomstrar.
Utåt sett är Mila själva sinnebilden av framgång: snygg, sexig och omtyckt. Men under den perfekta ytan ruvar en stor osäkerhet under de sista två åren av relationen med Peder förvandlades deras kärleksliv till ett arbetsliv och till slut levde de helt utan passion och romantik.
Självförtroendet är i botten och Mila har bytt ut impulsiva köp av sexiga underkläder mot nedtonade kontorskläder. Men Mila mår inte bra av ett liv utan åtrå och sex så hon bestämmer sig för att ändra på sin situation. Hon ska skriva en bucketlist. Först och främst ska hon ligga. Hon ska återvinna känslan av att vara åtrådd av män.
Efter en trevande start verkställer Mila sin plan, hon blir djärvare och vågar förföra, bli förförd och provar nya lekar hon inte visste fanns. Allt handlar om lust och frihet, männen avgudar henne. Tills en dag då hon träffar amerikanen Ben. Plötsligt handlar det inte bara om sex längre och Mila får känslor som hon inte räknat med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar