måndag 9 april 2012

Tusen små bitar av James Frey

Nu är påsken över och det har varit skönt med lite ledighet och bara kunna slappa. Jag läste denna bok som är baserat på författarens egna upplevelser. Det är en tung bok om missbruk och avvänjning. Jag slukade boken och alla dessa beskrivningar om måendet på en avvänjningsklinik fick mig själv att må dåligt och inse vad dessa droger och alkohol gör mot kroppen och vilken förmåga de har att ta över ens liv. Skrämmande. En väldigt intressant bok och jag beundrar dem som tar sig igenom detta och tar sig ur beroendet.
Nu vill jag läsa den fristående fortsättningen "Min vän Leonard".


Tusen små bitar är författaren James Freys debutbok och har sålt i miljontal världen över. Det är en intensiv berättelse om drog- och alkoholmissbruk, om begär och beroende, och James kamp på rehab för att bli frisk. Frisk och äntligen fri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar